آرایش و زیباییزیبایی پوست و مومد و زیبایی

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

3/5 - (3 امتیاز)

    خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل برای پوست

 

 خواص روغن نارگیل برای پوست صورت بسیار زیاد است چون می توان بیان کرد که جزءروغن های ایده ال برای پوست می باشد.به علت اینکه دارای مواد معدنی و غنی از اکسیدان ها است. ما در بخش مد و زیبایی نماگرد می خواهیم به برخی از خواص روغن نارگیل برای پوست صورت بپردازیم که عبارتند از :یک مرطوب کننده عالی ،پاک کننده آرایش صورت ،یک ضد آفتاب طبیعی و برخی دیگر از خواص که برای دانستن آنها با ما همراه باشید.  

 

خواص روغن نارگیل مرطوب کنندگی عالی 

روغن نارگیل را به محض اینکه مصرف می کنید. به راحتی به لایه های  داخل پوست عمیقا نفوذ کرده و کاملا مرطوب می کند.روغن نارگیل در منطق سردسیر به صورت جامد می شود و در منطق گرمسیر به صورت مایع وجو دارد . اگر دارای پوست خشک هستید صورت خود ا بشویید و با حوله نرم خشک کنید و مقدار کمی از روغن نارگیل را به کف دست خود بریزد و به آرامی به صورت خود ماساژ دهید 5تا 10 دقیقه باید منتظر جذب روغن نارگیل به پوست باشید.مصرف روغن نارگیل برای پوست های چرب به این ترتیب است که صورت خود را با یک صابون ملایم شستشو دهید و بعد روغن نارگیل گرم را آزادانه به پوست صورت خود بمالید بعد از 15 دقیقه صورت خود را آب گرم بشویید  و با حوله نرم خشک کنید احتمال زدن جوش و اکنه برای شما وجود دارد اگر به میزان کم بود می توان نادیده گرفت اما اگر در حد زیاد جوش وبه صورت شما زد از مصرف روغن نارگیل خو داری کنید.

نوشته های مشابه

 

خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل برای پوست

خواص روغن نارگیل پاک کننده آرایش طبیعی

پاک کردن آرایش صورت قبل از رفتن به رختخواب لازم و ضروری است چون باعث می شود که پوست نفس بکشد .برای پاک کردن آرایش مواد شیمیایی بسیاری در بازار وجود دارد اما ما توصیه می کنیم از مواد گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید .روغن نارگیل به راحتی مواد آرایشی را  از روی صورت پلک می کند .

طریقه استفاده :یک توپ پنیه را به روغن نارگیل آغشته کنید و به سراسر صورت خود بمالید به مدت 5 دقیقه منتظر بمانید و با آب گرم و صابون ملایم شستشو دهید عمده ارایش از بین می رود اما اگر قسمت های از آن باقی مانده است وبارعه از روغن نارگیل استفاده کنید.برای پاک کردن آرایش چشم ها توپ پنبه را به روغن آغشته کنید و چشم ها را ببنید و روعن را به مژها و چشم ها بزنید حتی ریمل های ضد آب را پاک می کند.اما مواظب باشید روغن نارگیل به داخل چشم ها نرود چون ممکن است باعث خارش چشم شود.

 

خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل برای پوست

 

خواص روغن نارگیل پاک کننده پوست 

پوست بدن بیشتر در معرض مواد شیمیایی قرار دارد که میتوان به آرایش کردن صورت ،الودگی هوا ،گرد وغبار و غیره اشاره کرد.اثر ضدعفونی کننده تهویه مطبوع و گرما می تواند پوست شما خشک و پوسته پوسته شود و پوست منافذ پوست می تواند کلاه های کراتین را ایجاد کند که سبوم را در فولیکول ها به دام انداخته اند.برای پاک سازی عمیق پوست باید از رو غن نارگیل استفاده کرد.

روغن نارگیل پاک کننده ملایم و در عین حال کامل است. کپسول کراتین را نرم تر می کند و لایه برداری را بسیار ساده تر می کند. بافتی که از روغن نارگیل پخش می شود، باعث می شود که آن را به فولیکول های مو برسد و صمغ سخت را حل کند، و آن را به سطح پوست برساند.

چگونگی استفاده : برای پوست خشک ، آرد بادام  با روغن نارگیل و شیر به اندازه کافی مخلوط کنید و روی صورت بمالید، به آرامی ماساژ دهید. شما همچنین می توانید با استفاده از آرد بادام برای پوست نرمال از بلغور جو دوسر پودر استفاده کنید، اما برای پوست خشک می تواند حوله را در آب بسیار گرم قرار دهید و آن را روی صورت قرار دهید تا 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. ابتدا با آب گرم برای تمیز کردن تمام منافذ و سپس با آب سرد یخ برای خنثی کردن حفره ها ابتدا شستشو دهید. اجازه دهیدصورت شما در هوای آزاد خشک شود.(با حوله خشک نکنید ) یک لایه بسیار نازک از روغن نارگیل به صورت خود بمالید .

برای پوست های چرب، از خمیر آرد برنج، بلغور جو دوسر و روغن نارگیل استفاده کنید. شما می توانید یک قاشق چایخوری آب لیمو یا چند قطره روغن لیمو را به مخلوط اضافه کنید. برای پوشاندن صورت خود برای 15-20 دقیقه از یک حوله گرم خیس استفاده کنید یا بهتر است که صورت خود را تا پنج دقیقه بخور دهید . این همه منافذ پوست را باز می کند و به از بین بردن انبوهی از آلودگی های مخلوط شده توسط روغن کمک می کند. آن را با صابون ملایم و آب گرم بشویید.

 

خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل برای پوست

 

خواص روغن نارگیل ضد آفتاب سوختگی طبیعی

روغن نارگیل برخی از محافظت در برابر تابش خورشیدی ارائه می دهد. با SPF 4، روغن نارگیل ممکن است در طول یک روز کامل در ساحل شما را حفظ نکند، اما اگر قبل از خروج از خانه در روی پوست خود استفاده کنید، می توانید از اثرات تابش خورشید در طول دوره های کوتاه مدت جلوگیری کنید. همچنین اگر بدون هیچ گونه حفاظت در خورشید قرار داشته باشید، استفاده از روغن نارگیل بلافاصله پس از آن آسیب را کاهش می دهد.

اشعه ماوراء بنفش خورشید به سلول های پوست آسیب می رساند و موجب تشکیل تعداد زیادی از رادیکال های آزاد می شود که می توانند موجب آسیب بیشتر به DNA سلولی شوند. اما اثر آنتی اکسیدانی روغن نارگیل می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و واکنش زنجیره ای را متوقف کند. روغن نارگیل دارای اثر آرام بخش روی پوست سوخته است و به سرعت برای کاهش التهاب و درد اقدام می کند.

 

خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل برای پوست

 

خواص روغن نارگیل ضد چین و چروک صورت 

کلاژن، یک پروتئین ساختاری در لایه های داخلی پوست، است که پوست صاف نگه می دارد. به وجود آمدن چین و چروک به علت اثر اشعه UV، آلودگی، سیگار کشیدن و آسیب های فیزیکی رخ دهد. جایگزینی کلاژن برای مقابله با اثرات شکست آن ضروری است.یافته شده است که روغن نارگیل توانایی نفوذ عمیق به پوست را دارد. تری گلیسیرید در روغن، مولکول های پروتئینی را جذب می کند، که باعث تضمین بهبود لایه های کلاژن می شود.

 

خواص روغن نارگیل مانع از پیری زودرس

پیری زودرس پوست ناشی از استرس اکسیداسیون ناشی از اشعه UV، آلودگی محیط زیست و صدماتی است که به وسیله رفتار خشن و استفاده از مواد شیمیایی خشن ایجاد می شود. بدون شک می توان گفت که پوست صورت بیشتر آسیب می بیند زیرا همیشه در معرض محیط قرار گرفته است.

روغن نارگیل می تواند از طریق پیشگیری از پیری زودرس جلوگیری کند. هنگامی که در یک لایه نازک استفاده می شود، می تواند به عنوان یک مانع فیزیکی برای گرد و غبار و سایر آلودگی های محیطی عمل کند، در حالی که در رطوبت پوست قرار می گیرد. عمل آنتی اکسیدانی آن باعث کاهش آسیب اکسیداتیو می شود. این باعث می شود که پوست به شکل صاف و ملایم نگهداری شود.

 

گروه مد و زیبایی نماگرد 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا