دانستنی های سلامتشناخت داروهاطب سنتی و داروهای گیاهی

آشنایی با خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو) برای روماتیسم

5/5 - (1 امتیاز)
[ type=”blue”]گیاه پرتورو یا کانگو در لیست گیاهان دارویی ایران قرار دارد. از خواص درمانی گیاه پرتورو می توان به درمان التهاب پوست،درمان روماتیسم، تقویت معده و … اشاره نمود.

 

آشنایی با خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو) برای روماتیسم
آشنایی با خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو) برای روماتیسم

آشنایی با گیاه پرتورو (کانگو)

گیاه پرتورو یا کانگو از خانواده زیر فون Tilliaceae می باشد. این گیاه دارای  برگ های صاف و  تخم مرغی، گل های زرد و درشت و همچنین میوه ی کروی شکل و شیرین می باشد.  گیاه پرتورو را می توان در شهر های چاه بهار و تیس مشاهده نمود.

نام ھای دیگر گیاه پرتورو در طب سنتی عبارتند از : گانگو، گوانگی، گرویا، گروپا، پرتورو، پوتوروق، دفتورک، پیستاوان، فرون، فالسا.

خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو)

  • درمان روماتیسم: یکی از مهم ترین خواص درمانی گیاه پرتورو درمان روماتیسم می باشد. به همین منظور از آب جوشانده آن استفاده گردد. همچنین می توان برای درمان روماتیسم از خواص درمانی جغجغه و گیاه کاجیره که از بهترین گیاهان دارویی به شمار می روند، استفاده نمود.
  • درمان التهاب پوست: یکی دیگر از خواص درمانی گیاه پرتورو درمان التهاب پوست و رفع تاول های چرکی می باشد. به منظور درمان این مورد گیاه تازه را له نموده و سپس به صورت ضماد استفاده گردد.
  • تقویت معده: به منظور تقویت معده از میوه ی گیاه پرتورو همراه با زیره استفاده شود. همچنین استفاده از خواص درمانی گیاه مورد برای تقویت معده بسیار موثر می باشد.
  • درمان گیاهی دستگاه تناسلی: بدین منظور از جوشانده ی این گیاه استفاده گردد.
  • مدر: آب جوشانده ریشه‌ی کانگو دارای خواص درمانی مدر می باشد. همچنین می توان از خواص درمانی گیاه بوقناق استفاده کرد.
  • نرم کننده: از آب دم کرده‌ی پوست درختچه‌ی این گیاه را استفاده شود.
  • درمان بیماری های کلیوی: این گیاه به درمان بیماری های مربوط به کلیه می پردازد، همچنین می توان از خواص خارشتر برای کلیه نیز استفاده نمود.
  • رفع سوزش دستگاه تناسلی زنان: همچنین می توان از خواص درمانی گیاه علف چای نیز استفاده کرد.
  • خنک کننده
  • قابض
[ type=”red”]گیاهان قابض دیگر عبارتند از:خولنجان، کتیرا، گیاه سدر ، گیاه شیر تیغک،،‌گیاه سوروف و …

 

آشنایی با خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو) برای روماتیسم
آشنایی با خواص درمانی گیاه پرتورو (کانگو) برای روماتیسم

موارد احتیاطی و منع مصرف

مصرف باید با تجویز پزشک باشد.

 

نکته قابل توجه : گیاهان دارویی همواره در سلامتی انسان نقش بسیاری داشته اند اما مصرف بیش از حد آن ممکن است خطرات و عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که مطالب درج شده در این بخش از سایت نماگرد صرفا جنبه ی اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی نسبت به گیاهان دارویی داشته و بهتر است قبل از استفاده از هرگونه گیاهان دارویی حتما با پزشک مربوطه مشورت گردد.

 

[ type=”green”] در این مطلب ممکن است تمامی خواص گیاه پرتورو  ذکر نشده نباشد، در صورتی که در خانواده شما یا محل زندگی شما از این گیاه برای موارد دیگری استفاده می شود آن مورد را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پس از بررسی به مطلب اضافه شود.

 گرد آوری و تنظیم : نماگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا