اخبار

جاهای دیدنی کیش

1.7/5 - (3 امتیاز)

همه ما جزیره کیش را یکی از پر جاذبه ترین و تفریحی ترین بخش ایران می دانیم. این جزیره پس از انقلاب اسلامی کاربردی تفریحی – تجاری به خود گرفت و از آن زمان تا به حال هرساله حجم بسیار زیادی از گردشگران را، چه ایرانی و چه خارجی، به خود جذب می کند. در ادامه می خواهیم بخشی از هزاران جاذبه کیش را به شما معرفی کنیم.

شما در جزیره کیش شاهد بسیاری از جاذبه ها خواهید بود پس تصمیم به سفر به این جزیره اعجاب انگیز چندان دور از ذهن نیست. اگر در مشهد ساکن هستید، خبری خوب برایتان داریم. شما می توانید با تور کیش از مشهد این سایت به راحتی به مقصد دلخواهتان سفر کنید.

 

جاذبه های دیدنی کیش

دره پرتغالی ها

بخشی از جزیره کیش به نام دره پرتغالی ها، یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره در میان عموم شناخته شده است که نام آن به زمان اسکان ارتش پرتغال در ایران باز می گردد. سرازیر شدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره کیش، منطقه ‌ای سرسبز و زیبا را از لحاظ بصری ایجاد کرده است.

یکی از مهم‌ ترین جاذبه ‌های گردشگری کیش که در دره پرتغالی ها قرار گرفته است، درخت کهنسال انجیر معابد است که در ادامه، به ما بیشتر معرفی خواهیم کرد. از دیگر جاذبه ‌های گردشگری منطقه دره پرتغالی ها می ‌توان از آب‌ انبار کیش و شهر تاریخی حریره نام برد.

پایاب کیش، دنیای زیرزمینی 2000 ساله

پایاب کیش یکی از جاهای دیدنی کیش و بخشی از گنجینه‌ های تاریخی این شهر محسوب می ‌شود. همانطور که قابل حدس است این منطقه بخشی است که با آب سر وکار دارد. پایاب‌ها، کانال‌ های با شیب تند هستند که در کنار چاه و قنات قرار می‌ گیرند و از طریق چند پله، فرد را به سطح آب قنات در زیر زمین می رسانند.

پایاب کیش قدمتی بیش از 2000 سال دارد که همین امر باعث شده است که گردشگران بسیار زیادی هر ساله از این مکان بازدید کنند. از جمله امکانات موجود در پایاب کیش، رستوران و چایخانه‌ ایست که دکور و دیزاینی مشابه با پایاب داشته و تجربه ای لذت بخش و جالب را به ارمغان می آورد.

آدرس پایاب کیش: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیکی مجموعه درخت سبز

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش در ظاهر فقط یک بنا به شکل مستطیل بوده که در دو طبقه ساخته شده و در گوشه ها دو برج دیده بانی بنا شده است. اما وقتی قصه ها و شنیده های افراد بومی این مکان را بشنوید متوجه علت اصلی مشهور شدن و تبدیل آن به جاذبه ای برای جزیره کیش، خواهید شد. این قلعه هزاران قصه را در ارتباط با جنیان و اتفاقات فرازمینی روایت می کند.

آدرس قلعه جنی کیش: هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

شهر باستانی حریره

شهر تازه کشف شده حریره، به تازگی به یکی از محبوب ترین جاذبه های جزیره کیش تبدیل شده است به شکلی که هزاران گردشگر خواهان بازدید از این شهر مرموز و عجیب می باشند. قدمت این شهر به ۸۰۰ سال و وسعتش چیزی در حدود 120هکتار است. در حال حاضر با کاوش‌ های باستان ‌شناسان، قسمت ‌هایی مانند خانه‌ ی اعیانی، حمام، محدوده ‌ی صنعتی و مسجد آن، آماده ‌ی بازدید توریست‌ها شده‌ اند.

کشتی یونانی، سوژه ای زیبا برای عکاسان

کشتی یونانی که یکی از زیبا ترین و اعجاب انگیز ترین جاذبه کیش از لحاظ بصری است، سوژه عکاسی برای علاقه مندان به هنر برای سال های متمادی بوده است. این منظره در غروب آفتاب به قدری زیبا می شود که افراد بسیار زیادی فقط برای تماشای آن، تجمع می کنند.

پارک ساحلی میر مهنا

پارک میر مهنا، بزرگترین و معروف ترین پارک ساحلی کیش است. فاز اول این پارک تفریحی، از مسجد خاتم شروع شده و تا اسکله ماهی ‌گیری امتداد می ‌یابد و فاز دوم پارک، از اسکله ماهی‌ گیری شروع شده و تا میدان جاسک ادامه پیدا می ‌کند.وسعت بسیار زیاد پارک موجب شده تا ارائه خدمات گوناگون تفریحی در آن جا ممکن شود.یکی از تجربه‌های جالبی که می‌توانید در این پارک ساحلی تجربه کنید، ماهی‌گیری است. نماد معروف این پارک ساحلی و تفریحی، اسکله بسیار زیبای آن می باشد.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش، قدیمی ‌ترین و کهن‌ سال ‌ترین درخت انجیر کیش است که به درخت انجیر معابد نیز معروف است. قدمت این درخت، چیزی ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال تخمین زده شده است. این درخت در ابتدا فقط یک تنه درخت بوده اما در سال های متمادی چنان رشد می ‌کند، که چندین ساقه از آن به روی زمین معلق می‌ شود و پس از مدتی، به شکلی بسیار عجیب وارد زمین می شود و یک تنه جدید دیگر می سازد.

بومیان و مسافران طبق افسانه های خاص رایج در رابطه با این درخت، تکه پارچه هایی به آن گره می زنند. برخی معتقدند با این کار زندگی خوب و آرامی برای فرد به ارمغان می آید.

برای راحتی بیشتر مسافران و گردشگران در این مکان، آلاچیق و منقل هایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا